انت من احب 9

انت من احب البارت التاسع





سلمى :اراسو اوبا :*
بتنزل سلمى وبتركب مع كيوهيون العربية
كيونا:اعملى كأنك بتتدربى معانا بس حسى انى هاقتلك لو اتلخبطى
سلمى:انت كدة وترتنى اكتر
كيونا بيمسك ايد سلمى(ورسم ابتسامة موتت سلمى)

كيونا:ماتخافيش وكمان ايدك متلجة كدة لية
سلمى(تنحت لما هو مسك ايديها بعدين استوعبت الموقف بسرعة)
سلمى(بتوتر وخدودها بقت طماطم):اصل انا لما بكون متوترة ايدى بتبقا كدة
كيونا:اوعى تتوترى علشان احنا وصلنا
سلمى:انت قلت لية بس
كيونا:تحبى ادخل معاكى
سلمى:اه قصدى لالا بلاش احسن حد يعرفك 
كيونا :ولا يهمك كله فداكى
سلمى:ماشى احسن انا خايفة
بيدخلوا الكلية وكيونا لابس كاب ونضارة شمس وسلمى بتروح لمكتب الاستقبال تلاقى جنبها بنت بتتكلم انجليش مع السكرتيرة
سلمى:انيوساهيوا انا جيت قبل كدة من اسبوعين
السكرتيرة:اه انا فكراكى ما تقلقيش اسمك مكتوب انتى رقم 13 ودلوقتى احنا فى البنت رقم 11 يعنى قربتى 
سلمى انحنت ليها:كمساميدا
بتروح وتقف جنب كيونا
سلمى:قدامى بنتين انا رقم 13
كيونا:13 مش دة رقم سوء الحظ 
سلمى:بالنسبة ليا دة احسن رقم فى حياتى
كيونا:لية
سلمى:علشان دة المفروض عددكم الاصلى
السكرتيرة:سلمى شى (شى ضيغة احترام بتتضاف للأسم)
سلمى:دييه 
السكرتيرة :انتى قربتى تدخلى ارجوكى قربى من الباب شوية
سلمى وشها احمر اووى وكانت هتعيط وجسمها تلج
كيونا:اية مالك
سلمى:مفيش مفيش
كيونا يشوف وشها وبعدين يقرب من وشها جامد ويديها بوبو خفيفة على شفايفها ويبعد بسرعة 
 (على فكرة البوبو  دى انا كاتباها بناء على طلب الجماهير مش اكتر علشان ما حدش يفهمنى غلط)
سلمى:________________مفيش اى اشارة على انها لسة عايشة
كيونا: اجا اجا فايتينغ
السكرتيرة:سلمى شى اتفضلى 
كيونا:انا هستناكى برة اراسو
سلمى:_____مفيش اى رد فعل وتدخل جوة الاوضة بتاعة الاختبار بتخرج برضة مبلمة 
السكرتيرة:قالولك النتيجة
سلمى:قالوا انهم هيتصلوا بيه 
السكرتيرة:يارب تنجحى
سلمى:كمساميدا
وسلمى لسة بتخرج من الكلية اتخبطت فى بنت
سلمى:ياااااااااا مش تحاسبى
البنت:انتى الى خبطتى فيا
سلمى:اييش 
البنت:واو انتى هيييه البنت المحظوظة
سلمى:نعم
البنت :ماعرفتكيش بنفسى انا هيونا قسم غنا لسة سنة اولى
سلمى:سلمى قسم غنا برضة سنة اولى
هيونا:شكلك مش كورية
سلمى:ايوة انا من مصر  
هيونا: وانا من امريكا
سلمى:ممكن اعرف حكاية البنت المحظوظة
هيونا:اصل انتى جيتى مع حبيبك وبعد اما باسك وقف وسأل اذا كان ينفع يشوفك من بعيد ولا لأ وطلع كارت للسكرتيرة خلتة يدخل ويشوفك

سلمى:بجد هو دخل 
هيونا:اها ولسة خارج حالا
سلمى:كمساميدا
هيونا:انميدا تسمحيلى اخد نمرتك لانك الوحيد الى عرفتها هنا
سلمى:طبعا 
وبتديها سلمى النمرة وبتروح لكيونا الى كان واقف بكل ببرود على العربية كأنة معملش اى حاجة بتركب سلمى العربية وهو يكون لسة واقف على العربية
سلمى:انت يا حج انت مش هتوصلنى
كيونا:اية المعاملة دى
وبعدين بيركب العربية اول لمابيقعد
سلمى:ياااااااااااااااه ازاى قدرت تعمل كدة
كيونا:اية بشجعك
سلمى:انت انت
كيونا:كيوت صح؟
سلمى: -_- ادعى عليك بأيه بجد انت خلتنى اتوتر اكتر 
كيونا:عملتى اية صحيح
سلمى:عكيت طبعا انت عملت كدة لية اوبا
كيونا(بيغير الموضوع):على فكرة انتى كنتى روعة
سلمى(ببلاها ):عرفت منين
كيونا:ما انا وريت بطاقة الاس ام تاون للسكرتيرة وقولتلها ان دى حاجة زى تجربة اداء واحنا عايزين نشوفها
سلمى:تلاقيها دخلتك علشان الى عملتله
كيونا:هى فى الاول رفضت ورمت الكارت فى الاول
سلمى:بطل كدب هى اول لما شافت الكارت دخلتك
كيونا(بخبث):عرفتى منين
سلمى:اصل اصل بسببك فى بنت وقفتنى وقالتلى يا محظوظة يرضيك كدة ان اسمى يبقى المحظوظة
كيونا:اه علشان تبقى جالبة الحظ
وهما فى نص الطريق للبيت موبايل كيوهيون بيرن
كيوهيون:يبسيو
:.......
كيوهيون:ديييييه هيونغ 
:........
كيوهيون:تشومال
:.........
كيوهيون:اومووووو اراسو ارسوا  احنا هنيجى اهو انيووووو
بيلتفت لسلمى
كيونا:مصيبة
سلمى:خير اوبا اية الى حصل
كيونا:الاس ام نزلت قرار بحيث لجنة اختيارك
سلمى:بجد طب هما هيبقى مين
كيونا:بوا واونيو من شاينى وكريس من ايكسو و و...
سلمى:ومين
كيونا:وتايون وسونى
سلمى:ولى تووك اوبا مش هيشارك
كيونا:لا علشان هو الى تبعك فأكيد هيختارك وهما خايفين من كدة
سلمى:بس الساحرتين دول اكيد هيرفضوا وممكن يقنعوا الباقى ان هما يرفضونى
كيونا:انتى  عندك موهبة جميلة وكمان بوا مش تبع اى حد هناك وكريس واونيو نفس النظام وكمان دة لى سو مان هيحضر فأكيد هيشوف لو هتديله مبالغ ولا لأ 
سلمى:وبالنسبة لسونى مش ممكن تخليه يقلب عليا 
كيونا:لا مفيش فرصة هو بيضيعها
سلمى:يعنى تخيل كدة اخسر فرصتى فى الشركة لا والجامعة كمان ترفضنى
كيونا:فى الف جامعة هنا وكمان فى شركات تانية هنا نبقى نجرب وبعدين ما تبقيش سلبية طول ما انا جنبك
سلمى (وشها بيحمر):اراسو
وبيوصلوا شركة الاس ام تاون يقابلوا كريس فى وشهم
كريس:سلمى

سلمى:ديييه اوبا
كريس:انتى الى تجربتك بكرة صح
سلمى:دييييه 
كريس:ماتقلقيش انا هاشجعك فايتينغ
كيونا:كريس 
كريس:دييه هيونغ
كيونا:خد بالك منها بكرة وحاول تلهيها عن كلام لى سو مان علشان انت عارف ان هو بيقول كلام رخم
كريس:ماتقلقش هيونغ انا عارف كويس وكمان انا عرفت ان لى تووك هيونغ دخل دلوقتى يكلم لى سو مان علشان تقدروا تدخلوا تشوفوا 
سلمى:تشومال 
كريس:دييية انا لسة ماعرفتشش القرار بس عموما بالتوفيق سلمى يلا انا هاروح انام علشان تعبان انيوووو
سلمى وكيونا:انيوووو
سلمى:اوبا انا متوترة افرض لى سو مان ما وفقش تدخلوا معايا
كيونا:وانتى عارفة ان احنا مش هندخل من الاول فا دى حاجة عادية مش تتوترى
سلمى:اراسو
بيدخلوا الاوضة  ييسونغ بيجرى على سلمى
ييسونغ:اختارى خمسة بسرعة مننا 
سلمى:ليه بس 
ييسونغ:مش وقته اختار
سلمى:مش افهم لية
لى تووك:علشان الخمسة الى هتختاريهم دول الى هيدخلوا معاكى جوة فى الاوضة
سلمى: -_- وانا ازاى اختار بينكم مش هينفع
لى تووك:اية رأيك انا الى اختار
سلمى:اراسو بس بشرط انك تكون من الخمسة دول
(جرى لى تووك على طول على لى تووك وحضنه وفضل يعمل عنين البوبى )
لى تووك:اراسو (لدونغهى) ابعد يا بنى شوية (وبعدة ودنغهى يلزق تانى فية)
هيتشول:لأ انا الى هختار
لى تووك:بس (لدونغهى)يا ابنى ابعد
هيتشول(بصة الشر بتاعتة ):انا قلت ان انا الى هختار
لى تووك:وهو انا فتحت بؤى حتى
(دونغهى ساب لى تووك وجرى على هيتشول وحضنة وعمل نفس العيون هيتشول بصلة باستحقار)
هيتشول:الى هيدخل مع سلمى الاوضة انا ولى تووك وكيونا وييسونغ ودونى علشان مايعمليش عنين البوبى دى
دونغهى:حبيبى واللهى 
هيتشول:خلاص كدة اتفقنا
لى تووك:انتى هتغنى اية بكرة يا سلمى
سلمى:واللهى معرفش
لى تووك:انتى هتغنى من اغانينا واغانى مين 
سلمى:اه طبعا من اغانيكم
كيونا:بس الاحسن لو غنيتى لأى فرقة بنات
انهيوك:لأ خليها فى واحدة من اغانينا علشان يعتبر رقصنا معقد شوية بالنسبة لرقص البنات فلو عملته  دة هيبقى فى مصلحتها
دونغهى:معاه حق
لى تووك:وانا شايف كدة برضة هتغنى اية من اغانينا
سلمى:مش عارفة انا محتارة اوى
شيندونغ: بين انهى اغانى
سلمى:boom boom sexy free&single  &no other
لى تووك:خليكى فى no other
كيونا:اها الاغنية دى هتبقى حلوة لما انتى تغنيها
وفضلوا طوال الليل يتمرنوا على الاغنية وهما راجعين سلمى ركبت العربية مع سيوون وهيتشول ولى تووك وشيندونغ
شيندونغ:انا جعان اووى
سلمى:وانا كمان 
سيون:هطلبلنا بيتزا عقبال ما نكون غيرنا تكون وصلت
سلمى وشيندونغ:هييييييييييييييه
لى تووك:انتى مرتاحة لقرارك
سلمى:مش فاهمة
لى تووك:يعنى انتى مرتاحة انك اخترتى اغنية no other
سلمى:اها انت مش فاهم الاغنية دى بالنسبة ليا اية
سيون:اية معناها 
سلمى:بجد انا بحس انها حاجة فريدة من نوعها وخصوصا انها جابتلى الجلطة
هيتشول:لييييه 
سلمى:علشان بجد كان شكلكم روعة وكل واحد بيعمل حاجة لحبيتة دى كانت حاجة  بجد روعة اووى انا وصاحبتى كنا ساعات بنتخيل نفسنا مكان البنات الى فى الكليب
هيتشو:اية اكتر مشهد عجبك
سلمى:بتاع سيووون اوبا
سيون:اناااا
سلمى:دييييييه علشان انت ربطتلها الكوتشى وبعدين ابتسمت بخجل كان شكلك روعة
سيون(بنفس ابتسامة الفيديو):كمساميدا

بيروحوا البيت وسيون بيطلب البيتزا وبياكلوا مع بعض وبعدين تانى يوم الصبح الساعة 8 لى تووك بيخبط على اوضة سلمى
لى تووك:سلمى سلمى قومى يلا 
سلمى بتفتح الباب وشعرها مش متسرح  وتحت عنيها اسوود خالص 
لى تووك:اومو مين دى اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
سلمى:انا ماعرفتش انام خالص
لى تووك:لية 
سلمى:متوترة اووى
لى تووك:ماتقلقيش احنا معاكى 
سلمى:طيب انا هادخل الحمام بقا 
لى تووك:اراسو
بتغير سلمى هودمها وتلبس بنطلون جينز اسود سكينى وعلية تى شيرت ازرق ياقوتى علية جمجمة التى شيرت بحماله ولابست شنطة ضهر ونزلت شعرها على كتفها
لى تووك:كدة احسن بكتير يلا بينا بقا
سلمى:يلا بينا 
بينزلوا كلهم علشان يروحوا وسلمى واقفة خارج اوضة الى هيتعمل فيها الاختبار سونى وتايون عدو
سونى:احتمال كبير اوى انك تخسرى يا عسولة
تايون:انا ماليش دعوة بالخلافات الى بينك وبين البنات الى ليا دعوة بصوتك لو صوتك عجبنى فعلا اوعدك ان صوتى ليكى بس لو معجبنيش انا اسفة بس اعرفى ان صوتى مش هيبقا لحساب البنات

سلمى:كمساميدا اونى اذا سمحتيلى انى اقولك اونى
تايون:طبعا
بعد اما يدخلوا 
سلمى:ما تايون لطيفة 
لى تووك:ممكن تكون هيا وتيفانى الطف بنتين فى الفرقة بس برضة خدى بالك
سلمى:اراسو 
بتخرج السكرتيرة 
السكرتيرة:سلمى شى دلوقتى هو معاد الاختبار وبتدخل سلمى الاوضة ومعاها ييسونغ وهيتشول ولى تووك وكيونا ودونغهى

ستووووووووووووووب الشابتر خلص

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة