Fans love (1)

 حب المعجبين البارت الاول




دة تعريف بسيط لأبطال القصة 

(الجروب الاول)
سلمى1 وتغريد ومنيرة وبومى2 اخوات بومى 2 دة اخ سلمى1 التؤام بس مات من 8 سنين
ساره1 ودينا وسلمى2 اخوات ودول ولاد عم منيرة وتغريد وسلمى1
( اهل البنات دول اتوفوا من خمس سنين فى حادثة عربية كلهم كانوا مع بعض راجعين من اسكندرية والعربية اتقلبت بيهم )
ساره2 دى جارة البنات كانت عايشه معاهم فى العمارة فى نفس عمر سلمى2 واهلها سمحولها تيجى تكمل تعليم فى كوريا مع سلمى2 ومع البنات
ديما وانتصار  الشلة الفاسده بتاعت دينا وسلمى1 عاملين رباعى متخلف  كانوا مع بعض من ابتدائى وفضلوا مع بعض لغاية الثانوية وافترقوا بسبب كل واحدة ليها حلم مختلف عن  التانية   بس دة مش معناه انهم مابقوش اصحاب بالعكس دة  صداقتهم زادت لانهم قرروا يدعموا بعض
ساره2 وسلمى1 نفسهم انهم يكونوا ايدولز فى الاس ام
اما ديما وتغريد ليهم حب غريب اوى للكاميرا وبيعشقوها علشان كدة قرروا يبقوا فوتوجرافرز
انتصار بقى بشكلها وجسمها اصلا هى موديل  وحلمها تكون ممثله
اما منيرة وسلمى2 الرقص دة حاجة مقدسة ومن بدايه معرفتهم للكى بوب وهما عايزين يطلعوا دانسرز
اما دينا:نفسها تدخل كلية الطب وتحقق امنيه ابوها
وساره1:عايزة تفتح شركة المقاولات بتاعت ابوها وعمها الى فى كوريا
الجروب الثانى
سدين وايثار اخوات مش مصريين بس مقيمين فى مصر
ايثار  صديقة نسمة المقربة  ووايثار ونسمة  اصحاب من صغرهم
ياسمين مش مصرية بس برضة عايشة فى مصر فى نفس عمارة سدين وايثار ونسمة بقالهم 15 سنة جيران تقريبا
ميرنا وسلمى3 واسراء  اخوات و ولاد خالة نسمة وهما الى عرفوا نسمة على كوريا ونسمة عرفت ايثار وسدين وياسمين على الكورى فبالتالى   بقوا كلهم كى بوبر فى قلب بعضيهم وبقوا قريبين اوى من بعض وعادة السبعة بيتقابلوا كتير بسبب اعمارهم المتقاربة   اسراء اكبر واحده فيهم وجت فرصة لاسراء تسافر تكمل تعليم هناك وقتها البنات كلهم قرروا ييجوا هما كمان معاها على كوريا ويكملوا تعليمهم هناك
ميرنا واسراء و وسلمى3 وياسمين حلمهم يكونوا ايدولز
نسمة نفسها تبقى دكتورة وتساعد الناس 
سدين نفسها تكون مترجمة وتشتغل فى الكى بى اس علشان تعمل المقابلات العربية مع الايدولز وايثار عايزة تكون ممثله
انا كدة خلصت تقرير فى السريع كدة عن الشخصيات وابطال القصة البنات الشباب هتقروهم فى القصة ..يلا مش هعطلكم اكتر من كدة قراية ممتعة

الى باللون الازرق دة يبقى عربى والى باللون الاسود يبقى كورى ^^



فى مطار انشتون الساعه 11 بالظبط كانت الطيارة الى جاية من مصر على كوريا وصلت ونزل منها الركاب ومن ضمنهم تغريد وسلمى1

تغريد: وااااااااه مش مصدقة انى جيت كوريا بقالنا كتير اوى
سلمى1:هييييييييح فعلا يا اونى بقالنا كتير
تغريد:مانشفش السوجو كمان هنا بالمرة والنبى
سلمى1:هههههه ياريت والله دى هيبقى حاجة هييي....اية دة
(انتبهت سلمى لكمية بنات لابسين ازرق وواقفين)





سلمى:اونى اية الى هناك دة
تغريد:معرفش يا اختى
سلمى:لابسين ازرق تفتكرى النهاردة السوجو  هيرجعوا من السوبر شو  ها ها تفتكرى
تغريد:تفتكرى
(سلمى وتغريد بصوا لبعض وصرخوا وجريوا يقفوا مع بقية البنات)
تغريد:اععععععععع ياريت يكونوا هما
سلمى:ياريت يا اونى ياريت
(وبعدين سلمى شدت بنت من الى كانوا واقفين)
البنت:نعم
سلمى:هما السوبر جوينور دول الى هييجوا
البنت :اه
سلمى:كمساميد
(وانحنت للبنت اكتر من مرة)
سلمى:تغريد فعلا هما
(وتغريد لسة هتزغرط لقت السوبر جونيور خارجين من البوابة وعمالين يسلموا على المعجبين)
سلمى:ااااااه قلبى الصغير لن يتحمل
تغريد___________قطعت الارسال
بعدين سلمى وتغريد جتلهم حاله من الجنون  وقاعدوا ينادوا على كيوهيون وانهيوك
سلمى:كيوهيون
تغريد:انهيوك
(طبعا كان صوتهم بسم الله ما شاء الله جرس فبسبب كدة كيوهيون وانهيوك التفتوا ليهم وابتسموا ليهم وعملولهم باى ومشيوا)
سلمى1(بصدمة):هو عملى باى دلوقتى
تغريد(بنفس الصدمة):اه وهيوكى عملى برضة



سلمى1:اوعى تقولى لسلمى 2 احسن تقتلك
تغريد:دة انا هغيظها
سلمى1يبقى كتبتى نهايتك هههههههه
(فجأة تغريد لاحظت حاجة على الارض)
تغريد:سلمى سلمى
سلمى1اية
تغريد:مش دى كانت المحفظة الى مساكها كيو
سلمى1اه والنبى هى
(تغريد جريت بسرعة ومسكتها وادتها لسلمى)
تغريد:خدى المحفظة واجرى بسرعة ادهالة قبل ما حد يلاحظ
سلمى1:انا
تغريد:امال انا يلا
(سلمى طبعا ما صدقت واخدت المحفظة وجريت ورا كيوهيون)
سلمى1:كيوهيون شى
(التفت ليها كيوهيون)
كيوهيون:ديية
سلمى1:محفظتك
كيوهيون:بووة



(ادته سلمى المحفظة)
سلمى1:محفظتك وقعت
كيوهيون:اوة كمساميدا لولاكى ماكنتش هشوفها تانى
(سلمى1 ابتسمت لية بأحراج)
كيوهيون:انتى مش كورية صح
سلمى:نص مصرية والنص التانى كوريه مولوده هنا
كيوهيون:واو مصرية طب ممكن اتصور معاكى
سلمى:هاه تتصور معايا انا
كيوهيون:اه
سلمى1:انا الى هو انا صح بجد
كيوهيون:هههههه اه انتى الى هو انتى
(سلمى وشها قلب طماطماية ..تغريد بقت واقفة من بعيد وعمالة بتضحك على سلمى)
سلمى1دة ينفع بجد
كيوهيون:ههههه طبعا ينفع هو انا مش انسان عادى يعنى
(وابتسم ليها وطلع الموب بتاعه ووقف جمبها وحط ايدة على كتفها )
كيوهيون:قولى كيمتشى
سلمى:1كيمتشى
سلمى(انحتلة):كمساميدا اوبا
كيوهيون:انيو يااا؟؟
سلمى:1اسمى سلمى
كيوهيون:انيو يا سلمى بتمنى اشوفك تانى(وغمزلها)
سلمى1 وهى (متنحة) :انيو
(بعد اما عربية كيوهيون مشيت سلمى قعدت على الارض)

سلمى1 :اونى هو الى حصل دة حقيقى بجد
تغريد:قومى يا موكسة هتفضحينا ...هيييييح يا بختك اتصورتى مع كيوهيون عقبالى انا كمان اما اتصور مع الموكوس  قومى بقى يلا يا بت نروح الشقة
سلمى1:لا انا هبات هنا حد يفوقنى
تغريد:يلا قومى نروح على الشقه
سلمى1:عليا الطلاق ما هبات النهاردة فى الشقة انا هصيع النهاردة بمزاجى واروح ابات فى الساونا
تغريد:يلا يا هبلة يبقى عندنا بيت ونروح ساونا
سلمى1:اه ليكى فيه...يلا انا جعانة تعالى نروح ناكل
تغريد:حكم القوى على الضعيف يلا
(وهما فى طريقهم للمطعم)
تغريد:المطعم الشارع الى جاى تقريبا
سلمى1:انتى المفروض الى تبقى عارفة انا كان عندى خمس سنين وقتها ومش فاكرة اصلا انا كلت اية فى الطيارة ههههههه
تغريد: على اساس انى اكبر منك بخمسين سنه دى هى سنه فرق عععععع عايزة اشوف هيوكى واتصور معاه
سلمى1:خضتينى
تغريد:عععععععع
سلمى1:اونى اونى الحقى
(تغريد جريت عليها )
تغريد:مالك
(شاورت سلمى على اعلان)
سلمى1:السوبر شو4 فى سيول
تغريد:اية لسة فى تذاكر
سلمى1:اه اه يلا بسرعة نروح نحجز
تغريد:طب مش هناكل
سلمى1:اكل اية  يلا يا نروح نحجز ناو
تغريد: هموت من الجوع يا بنتى
سلمى1:ايييييييش يلا بينا معايا طفله
(فى مطعم كورى قديم)
تغريد:هيييييييح انا كنت بحب المطعم دة اوى كلنا فى البيت كنا بنحب الاكل 
سلمى1:والله مش فاكرة اى حاجة عن هنا
تغريد:-_- طيب يلا نتصور صورة ونبعتها للعيال
سلمى1:اعععععععع ماتفكرنيش بالعيال هيموتونى اسألة بسبب كيو
تغريد:ههههههههههههه والعيال مش هيتوصوا
سلمى1:ههههههههه
(بعد اما خلصوا اكل راحت سلمى وتغريد مول هناك فى كوريا بيبيع التذاكر بتاعت الحفلة)
تغريد:مين فينا الى هيدخل
سلمى1:انتى بما انك الاكبر يا قلبى
تغريد:-_-
(دخلت تغريد جوة المول هى وسلمى)
سلمى1:المفروض احنا نكلم حد من المسؤلين انتى مش شايفة البنات الى نايمين فى الشارع دول ولا اية ..عرفية اننا من مصر واننا جايين مخصوص علشان نشوف الحفلة
تغريد:باين الراجل دة من الى بينظموا بيع التذاكر
(راحت تغريد تكلم واحد من الاستف)
تغريد:انيوسهايو لو سمحت
الراجل:افندم اقدر اساعدك
تغريد:انا مصورة من مصر وحابة ادخل الحفلة
الراجل:اسف مش بندخل صحافيين كتير العدد اكتمل
(ولف وساب تغريد..تغريد رجعت لسلمى1 ووشها احمر وكانت عايزة تعيط)
سلمى1:مالك يا اونى
تغريد:مش راضيين يدخلوا صحافيين
سلمى1:-_- انتى هبلة يا بت وانتى صحفية من امتى اصلا عععع 
تغريد:قولتله انى مصورة
سلمى1:عععععععععع
(ومشيت سلمى وراحت تكلم نفس الراجل)
سلمى1:لو سمحت
الراجل:افندم
سلمى1:عايز تسع تذاكر
المدير:انا قولت لصحبتك مينفعش ندخل صحافيين كتير عددهم اكتمل
سلمى1:ابقى فتشنا واحنا داخلين احنا عادى داخلين نتفرج على الحفلة
المدير:بس مفيش تذاكر غير  لليوم الخامس وكمان فى اى بى يعنى اغلى
سلمى1: شفتنى سألت على الفلوس .. عايزة انا بقى 9 تذاكر
المدير:كراسى الفى اى بى الصف 16 كرسى
سلمى1:طب كويس عايزة الصف كامل
المدير:متأكدة
سلمى1:اه متأكدة
(ادتة سلمى1 الفيزا بنظرة تحدى  وراح ورجع تانى بالفيزا وبالتذاكر)
المدير:16 تذكرة معاكى اهم..ابقى خلى صحبتك توضح
سلمى1:ههههههه معلش اختى الكبيرة دايما كدة
المدير:ههههههه بتمنى تستمتعوا بالحفلة
سلمى1:احنا مش جايين من مصر على الفاضى(وغمزتلة ومشيت)
(تغريد كانت واقفة برة ومضايقة اوى انها معرفتش تجيب تذاكر..خرجتلها سلمى بوش زعلان)
تغريد:انا السبب صح مرديش يديكى التذاكر بسببى

سلمى1:اسكتى بجد انتى منرفزانى بسببك اشتريت تذاكر زيادة
تغريد:والله انا اس...اية بتقولى اية
سلمى1:اشتريت 16 تذكرة صف كامل علشان نبقى براحتنا
تغريد:هههههه فيها اية يعنى  7تذاكر
(مشيوا  البنات  وكانوا عمالين يسألوا عن الطريق لأقرب ساونا لكن مرة وحدة حد مسك ايد سلمى..سلمى وتغريد اتخضوا لغاية اما لقوا 3 بنات قصادهم)
سلمى1:انتوا مين
نسمة:معلش احنا اسفين والله على الاسلوب دة بس احنا جرينا وراكوا كتير اوى من عند المول

سلمى1:يلزم اى خدمة
نسمة :اه المدير الى كان موجود فى المول قالنا ان انتم اخدتوا سبع تذاكر زيادة
تغريد:اها
سلمى3:احنا سبعة مش لحقنا تذاكر  ونفسنا ندخل الحفلة ودى اخر حفلة فى سيول وكدة واحنا لسه واصلين من مصر ما بقلناش كتير
تغريد:انتوا من مصر
البنات:ديييه
سلمى1:خلاص مش مشكلة كدة كدة احنا  زى بعض ولازم نسند بعض هههههه والتذاكر اصلا ملهاش قيمه معانا
سدين:هههههه تسلمى يا حبى والله من غيرك  عمرنا ما كنا هنحضر سوبر شو غير السنة الجديدة
سلمى1:ههههه ولا يهمكم
(ادتهم سلمى التذاكر وادوها الفلوس بعد الحاح علشان تغريد وسلمى1 كانوا رافضين)
تغريد:كدة مش هينفع اصلا ماكناش هنستخدمهم
اسراء:برضة مش هينفع..  وكمان علشان نبقى مستريحين
تغريد:خلاص على كيفك
سدين:انتوا اسمكم اية بقى
سلمى1:انا سلمى 1 وهى تغريد اختى الكبيرة
سدين:وانا سدين ودى نسمة ودى اسراء الاونى بتاعتنا
سلمى1وتغريد:اتشرفنا
تغريد:نتقابل بقى فى الحفلة
نسمه:اراسو
سدين:اها ياريت  يا اونى نتقابل ونخرج مع بعض
سلمى1وتغريد:ياريت ^_^
البنات:انيووو
( بعد اما البنات ودعوا بعض راحت سلمى وتغريد الساونا تغريد كانت نايمة والتذاكر فى حضنها وسلمى1 حضنا تغريد )

(فى اليوم التانى صحيت سلمى وتغريد وراحوا على الشقة بتاعتهم الى كانوا عايشين فيها لما كانوا فى كوريا لما دخلوا العمارة سلمى1 وتغريد طلعوا الدور الاول وخبطوا على شقة فتحلهم شاب وسيم جدا وطويل ومن وراه ظهر راجل عجوز اول لما سلمى1 شافت الولد دة حضنتة)
سلمى1:بو مى
بومى دة ابن صاحب العمارة. واخو سلمى1 التؤام ومنيرة وتغريد الى مات اتسمى على اسمه بومى وبما انه كان اكبر منهم بخمس سنين فعشان كدة بقى بومى1 وبومى2 والموضوع دة كان السبب فى ان سلمى2 يبقى اسمها سلمى من الاساس بسبب ان سلمى1 كانت غيرانه ان فى اتنين بومى ومفيش غير سلمى واحدة .... بومى بيحب سلمى1 اوى وكان فى دايما بيقولوا ان سلمى1 وبومى هيتجوزوا لما يكبروا   وخصوصا ان سلمى1 كانت فعلا معجبة ببومى وكانت بتقول كدة على طول  واتعلقوا ببعض على طول و سلمى1  كانت شايفة فيه فتى احلامها المناسب بس لما اخوها بومى مات سلمى كرهت الحياة تقريبا ووجود بومى1 فى حياتها خلاها تتعدى الفترة دى شوية بس حب سلمى1 لبومى اختلف واتغير وبقى حب اخوى بعد اما عقلت وكمان وقتها ابتدت تحب كيوهيون بعد اما سمعته بيغنى لاول ...السيد لى ابو بومى كان صاحب ابو سلمى1 وصاحب عمها برضة وساعدهم كتير اوى فى خلال اقامتهم فى كوريا وبعلهم الشقة الى البنات هيقعدوا فيها برخص التراب علشان وقتها كانوا محتاجين مساعدة وعلشان عم سلمى1 انقذ بومى من عربية كانت هتشيلة هو مش ناسى الجميل دة
بومى:سلمى وحشتينى جدا
سلمى1:انت اكتر اوبا عامل اية
بومى:كويس وانت
سلمى1:كويسة
(بعدين دخلت الشقة من غير اما تستأذن حتى وحضنت الراجل العجوز)
سلمى1:اجاشى بقوشباسو
السيد لى:سلمى ازيك يا بنتى وحشانى
سلمى1:لو كنت وحشتك كنت جيت زورتنى لكن من ساعة وفاه باباو عمو انت ماجتش
(دخلت تغريد ببطء فى الشقة وكانت محرجة جدا من تصرفات سلمى)
تغريد(باحترام شديد):انيوسهايو
السيد لى :ازيك يا تغريد عاملة اية
تغريد:كويسة اجاشى وانت
السيد لى :انا كويس..مالك يا بنتى مكسوفة ليه دى مش اول مرة تزورونى
تغريد(باحراج):هههه ولا تشغل بالك
سلمى1:امال فين اجوما
السيد لى :راحت تجيب حاجات من السوق
تغريد:اجاشى انت لسة محتفظ بشقتنا ولا اجرتها
السيد لى :هو انا اقدر
بو مى:بابا جالة ناس كتير اوى طلبوا الشقة لكن هو رفض على اعتقاد انكم هتيجوا تقعدوا فيها فى يوم من الايام تانى
سلمى1:طول عمرك نبيه اجاشى ادينا فعلا جينا وجايبين جيش ههههههه
بومى:ههههههه اصلا الشقة واسعة هتكفى جيشين
سلمى1:يخربيت الحسد دول 7 اوض بس يا اخويا
بومى :وكل اوضة تلت سراير
سلمى1:احنا 9 بس
السيد لى:بس الشقة مش متوضبة يا بنات
سلمى1:بومى هيطلع يعدلها معانا
بومى:الشغال بتاع حضرتك انا
سلمى1:تقدر تتخلى عنى يا بومى
بومى:لأ طبعا
تغريد:هههههههه خلاص انا وسلمى1 نطلع نظبط الشقة وبومى يظبط نفسة ويطلعنا
بومى:انا هطلع معاكم افتحلكم الشقة واروح شغلى وارجعلكم
سلمى1وتغريد:اراسو
السيد لى:لو احتجتوا حاجة ابقوا انزلوليى هنا
تغريد:كمساميدا اجاشى
(وصل بومى وتغريد وسلمى1 والسيد لى الشقة وفتحوا الباب بعد معاناه)
تغريد:احنا ننضف اوضة واحدة ننام فيها ولما البنات ييجوا يكملوا تنضيف
سلمى:ايوة قشطة ..نامى معايا فى اوضتى انا وبومى انا هنام على سريرة وانتى تنامى على سريرى مؤقت لغاية اما البنات ييجوا
السيد لى :كويس انك فكرتينى يا سلمى انتوا هتحتاجوا تجيبوا عفش تانى علشان عفشكم كله ابوكى وعمك الله يرحمهم قبل اما يسافروا اتخلصوا منه كله
سلمى1:طيب واوضتى انا وبومى
السيد لى:لأ ماقدروش يتخلصوا من حاجة واحدة فى الاوضة بسببك انتى ماكنتيش راضية ابدا.. شكلك كنتى حاسة يا بنتى
سلمى1: هههه تقدر تقول كدة
بومى:طيب انا هنزل بقى اروح الشغل وهحاول مش اتأخر
سلمى1:اراسو اوبا ^_^
تغريد:بومى هو احنا لينا جيران
بومى:شايفة شباك المطبخ
تغريد:اه
بومى:انتى تقدرى منه تشوفى الجيران
تغريد:ههههههه هار اسود احنا لازم نعمل حاجة بقى فى الشباك علشان نطمن
بومى:اه فعلا علشان كلهم ولاد
سلمى1:هييييييييييييه دة انا ههيص
بومى:هتلمى نفسك ولا المك
سلمى1:خطيبى حبيبى بيغير عليا هههههههه
بومى:اععععععععع يا شيخة بصى فى المراية الاول انا اصلا مرتبط
سلمى1:هار ابوك اسود من ورايا اسمها اية عندها كام سنة
بومى:ممكن اروح شغلى الاول
تغريد:طبعا اتفضل يا بومى
سلمى1:اوباااا خليك معانا(بدلع)
بومى:-_- لاع
سلمى1:كته
بومى:مش بتهز انا يلا سلام يا تغريد
سلمى1:بنت البطة السودة  انا
(سابها وجرى و راح على الشغل ابتدوا الاتنين ينضفوا الشقة الى بقالها تقريبا 14 سنة ما اتفتحش والتراب بقى فى كل حتة فيها..وسلمى1 وتغريد بقى شكلهم زى الفل بينوروا من كتر التراب يعنى لو النور قطع ماحدش هيتعرف عليهم غير لو ابتسموا هههه )
سلمى1:احيييييييه اية الشقة دى دة بقت الساعة اتنين العصر وشكلنا كدة ومعملناش غير الصالة والانترية
تغريد:ده هما اربع ساعات شغل وكمان انتى محسسانى ان الشقة صغيرة يا اختى
سلمى1:هنشترى امتى بقى العفش لينا
تغريد:عادى دلوقتى فى هنا كنبة وسريرين نخلص النهارد تنضيف وبكرة بومى يستأذن من شغلة ونروح نجيب بقية السراير
(ومرة واحده الجرس بتاع الباب رن)
سلمى1:هييييه بومى تعالى بقى ننزل ننقى العفش  ونكمل تنضيف لما نرجع حتى اهو نريح واهو ندبس بومى فى اكل هههههه
(تغريد راحت تفتح الباب على اساس طبعا ان دة بومى بس للأسف حظها خانها او بمعنى اصح شكلها فتحت الباب تغريد وتنحت وسلمى1 جت من وراها وهى بتسرسع)
سلمى1:بوووومى تعالى هننزل نجيب عفش البيت ماشى
( ووقفت هى كمان متنحة


ستوووووووووووب الشابتر خلص

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة