Fans Love (14)

حب المعجبين البارت الرابع عشر





 (وفجأه دخل شخص غريب تماما الاوضة)
سلمى1:مين حضرتك
السيد لى:انيوهسايو انا اسف جدا انا مدير اعمال فرقة تو بى ام ومحتاج مساعدتكم ضرورى
منيرة:ايوة ازاى يعنى
السيد لى:ممكن تدونا واحدة من الدانسرز
سلمى1:نعم
السيد لى:البنت الى كانت بترقص مع واحد من الاعضاء وقعت على الارض اثناء التدريب ورجيلها اتكسرت ومش هتعرف ترقص وعقبال اما ييجيبوا واحدة من الشركة هيكون العرض بتاعهم ابتدى
سلمى1:هو العرض امتى بتاعهم
السيد لى :كمان ساعة بالظبط
سلمى1:انا شوية وهدخل اصلا...اااه ميرنا روحى
ميرنا:انا
السيد لى:ياريت اى واحدة فيكم عادى دة يادوبك هترقص رقصة بسيطة يعنى
سلمى1:روحى يا ميرنا انا هطلع على الاستيج
اسراء:طب ولى سومان
سلمى1:مش هو عايز يبقى لينا شهره اهو من غير حتى اما يتعب نفسة فرصة
السيد لى:شكرا ليكم اوى لو حابين ممكن اقول لرئيس الشركة و..
سلمى1:احنا اساسا فرقة هنترسم قريب فمش تقلق علينا حضرتك ياريت تاخد بالك من ميرنا
السيد لى:حاضر
سلمى1:اسراء
اسراء:ديييه
سلمى1:روحى مع ميرنا وخليكى معاها لانى هجهز
منيرة:طيب يلا بينا يا بنات احنا ننزل تحت
ميرنا:اونى لازم اروح
(سلمى1 مسكت اديها)
سلمى1:انا واثقة فيكى وعارفة انك مش هتخذلينى
ميرنا:ديييه
(عند البنات)
دينا:طيب ما يخلوا اسراء اواى حد تانى يطلع هو
منيرة:يا ما ينفعش حد يبقى موجود على المسرح غيهم هما الاتنين يعنى عايزة تفهمينى ان لى سومان معنهدوش المقدر انه يطلعلهم كلهم
دينا:ااااااااه
(عند ميرنا)
السيد لى:انتى هترقصى مع واحد من فرقة تو بى ام هو حاليا بيجهزو للعرض...انتى هتتدربى مع كيفن لغاية اما يجهزوا ..انا ممكن اطلعك ورا تررقصى مع حد من الدانسرز..
اسراء:لأ طبعا ازاى يعنى
السيد لى:طيب خلاص
ميرنا:واللبس
السيد لى:هتلبسى الفستان دة



ميرنا:احيييه وانا الى قعدت اتريق على اونى سلمى
اسراء:شفتى ربنا
ميرنا:هو انا لازم البس كدة
السيد لى :طبعا هو مش بمزاجنا يا انسة ميرنا
ميرنا:طيب
(وبدأت ميرنا التدريب وفى نفس الوقت دة سلمى1 كانت طالعة على المسرح هى وانهيوك الاول)
انهيوك:اوعى تقلقى او تتوترى احنا معاكى على المسرح اوكى
سلمى1:اوكى
(بدا العرض الاول بتاع الايونها برغم توتر سلمى1 فى البداية بس الايونهاى ساعدوهاا وبعد شوية كان فى عرض لفرقة افتر سكول وبعدين عرض فرقة تو بى ام الى فيه ميرنا)
ميرنا:انا عايزة اجرى
سلمى1:ههههههههه
ميرنا:طيب بتتضحكى على اية
سلمى1:الفستان ههههههه
ميرنا:-_- امشى من هنا
سلمى1:هى فين اسراء
ميرنا:اونى اسراء راحت للبنات
سلمى1:اه يارقبتى يا انا
ميرنا:اونى ممكن تبقى تجهزيلى الطقم الى هالبسة فى اغنية الالم ينمو بليز علشان مش هلحق اظبط
سلمى1:طبعا يا بنتى بس ركزى انتى بس
السيد لى:ميرنا شى
(ميرنا وسلمى1 بصولة)
السيد لى :انتى هتبقى رقصتك مع وويونغ شى هتبقى فى البداية
ميرنا:الصف التالت اخر واحد على الشمال
السيد لى:صح
(جية وويونغ من وراه)
وويونغ:انيوهسايو
سلمى1 وميرنا:انيوهسايو
وويونغ:شكرا على المساعدة
البنات:اى خدمة
وويونغ:مين
ميرنا:انا ^_^
وويونغ:انا وويونغ
ميرنا:وانا ميرنا ودى اونى سلمى ليدر الفريق
وويونغ:تشرفت بيكم
البنات:واحنا كمان
الطاقم:يلا فرقة تو بى ام على المسرح
البنات:فايتينغ
وويونغ:فايتنغ ^^
(طلع وويونغ على المسرح وميرنا فضلت واقفة شوية مع سلمى1)
ميرنا:هييييييح انه حلم اصبح حقيقة
سلمى1:ما بالك بشان اللغة العربية
ميرنا:لماذا اصبحنا نتكلم هكذا
سلمى1:بت اخلصى غورى واطلعى على المسرح عايزة اروح ابدل هدومى عبو شكلك
ميرنا:الواحد بيتهزق كتير اوى الايام دى
سلمى1:طيب غورى يلا
ميرنا:ااييش ماشية ماشية
الطاقم:الدانسرز يطلعوا على الاستيج
ميرنا:اونى انا خايفة
سلمى1:اتشجعى يا بت فايتينغ
ميرنا:فايتنيغ
(وطلعت ميرنا على الاستيج رغم صعوبة الخطوات ميرنا كانت حفظتها وقدرت تأدى افضل من بقية البنات وطبعا بما ان الحركات كانت مثيرة جدا ميرنا كانت لازقة فى وويونغ)
ميرنا(فى سرها):هار اسود هو دة اخرة الى يتريق على حد احيييييييه اية الرقصة دى يا عم الحج
(وبعد شوية كان عرض تو بى ام بنهاية تصفيق حاد كالمعتاد  وجية وقت  عرض الايونهاى بتاع الالم ينمو كانت سلمى1 واقفة مستنية ميرنا)
ميرنا:اونى كنت كويسة
سلمى1:ابدعتى يا بطتى يلا بسرعى روحى غيرى هتلاقى اسراء جوة فى الاوضة غيرى بسرعة
ميرنا:حاضر
(وجريت ميرنا تغير فى نفس الوقت جيه كيوهيون)
كيوهيون :بخ انا جيت
(سلمى1 صرخت)
كيوهيون:انا اسف اسف
سلمى1:ابعد عنى ياض
دونغهى:هى مش نقصاك يا بنى
(كيوهيون مسك ايد سلمى1  لقاها بترتعش)
كيوهيون:مالك يا بت
سلمى1:ها
انهيوك:متوترة  -_-
(كيوهيون اخدها فى حضنها واداها بوبو على راسها)
كيوهيون:ما تخافيش اوكى
سلمى1:ها
دونغهى:يلا
كيوهيون:انا هارقبك من الكواليس يلا روحى
(جت ميرنا)
ميرنا:اونى
سلمى1(صرخت)
ميرنا:اية فى اية عملت اية
انهيوك:توتر بس
كيوهيون:اهدى يا بطتى
سلمى1:ها
دونغهى:الشريط هنج
كيوهيون:ككككككك
ييسونغ:انا جيت
سلمى1:اعععع
كيوهيون:هتموتولى البت
الطاقم:ارجوا الاستعداد على خشبة المسرح
دونغهى:دورنا يلا يا ميرنا
انهيوك:يلا بقى يا سلمى ما تخافيش
(وطلعوا على المسرح وكل واحد فيهم وقف مكانة وبعد اما خلصوا العرض سلمى1 كانت نزلة عبارة عن كتلة تلج وكيوهيون كان واقف فى وشها ووراه وويونغ)
كيوهيون:مالك
سلمى1:يلا عايزة اروح اغير
كيوهيون:طيب يلا
(ومسك سلمى1 من كتفها)
سلمى1:ميرنا
ميرنا:جاية اهو
وويونغ:ممكن اتكلم معاكى ميرنا شى
(ميرنا بصت سلمى1)
سلمى1:ما تتأخريش علشان تيجى تغيرى
ميرنا:ديييه
(راح وويونغ اخد ميرنا لمكان بعيد عن الاستيج)
وويونغ:بجد انتى ابدعتى النهاردة يا ميرنا شى
ميرنا:اشكرك
(جية واحد من وراهم وبدون ما يقصد خبط ميرنا فلما جت تقع وويونغ مسك ميرنا من وسطها وكان وشه قريب اوى من وشة )
وويونغ(بوش قلقان):انتى كويسة
ميرنا(ووشها قلب طماطم):اه
(ساعدها وويونغ انها تقف )
ميرنا:اعذرنى هروح اغير علشان العرض بتاعى قرب
وويونغ:فايتنيغ
(ومن استعجال ميرنا ولخبطتها وهى جاية تمشى خبطت رجلها ووقعت وعلشان ويوونغ كان بيحاول يمسكها وقع عليها وكان وشه فى وشها..وقتها ميرنا صرخت..وويونغ قام بسرعة ولما جيه يحاول يساعدها تقوم ميرنا صرخت تانى)
وويونغ:مالك
ميرنا:رجلى رجلى اتجزعت
وويونغ:انتى وراكى عرض
(ميرنا عيطت فى نفس الوقت دة سلمى1 وكيوهيون كان بيدوروا على ميرنا وسمعوا صوت صويتها وجريوا عيلها)
سلمى1:اية الى حصل
ميرنا(ووشها محمر):انا اسفة
سلمى1:قومى يا حبيبتى مالك بس
ميرنا:انا رجلى اتجزعت
سلمى1:مش هتقدرى تقومى
ميرنا:لأ
(ميرنا عيطت تانى وسلمى1 دمعت)
كيوهيون:سلمى اهدى
سلمى1:وويونغ شى ممكن تخرج بس ميرنا برة وانا هبعت البنات يخدوها على المستشفى
وويونغ:طبعا
(ميرنا قامت بسرعة ومسحت دموعها)
ميرنا:لآ  انا هعرض
(سلمى1 مسكت ايد ميرنا جامد وبعصبية)
سلمى1:انا قولت هتروحى المستشفى يعنى هتروحى المستشفى هتعرض ازاى افرضى اتنيلتى وقعتى
ميرنا:ما هو ممكن لى سو مان يزعق
سلمى1:تيجى تعرض وتقعى ويبقى شكلنا زبالة او حتى لو موقعتيش رجلك تتأذى اكتر ممكن ما ترقصيش تانى
(سلمى1 حاولت تهدى نفسها وابتدت تنفس ببطء)
ميرنا(بتعيط):اونى بس مين الى هيعرض معاكى
سلمى1(اتعصبت):قولتلك زفت امشى من هنا
(ومسكت موبايل كيوهيون)
سلمى1:دينا روحى عند موقف العربيات انتى وساره1 ونسمة وابعتى اسراء والباقى للأوضة
دينا:اية الى حصل
سلمى1:ميرنا رجلها اتجزعت اخلصى يلا
(وقفلت السكة)
سلمى1:وويونغ شى هما البنات هيستنوها فى موقف العربيات ممكن توصلها لهناك
وويونغ:دييه
كيوهيون:سلمى اهدى
(سلمى1 ما ردتش علية لغاية اما ميرنا مشيت وبعدين قعدت على الارض وعيطت)
كيوهيون:انتى بتعيطى لية
سلمى1:دلوقتى لو لى سومان كلمها وطردها انا مش هعرف اتكلم معاه ..ذائد ان مفيش حد من البنات جربنا انا وهى نعمل عرض ثنائى مع بعض الوحيدة الى جربت معاه كان سلمى بنت عمى ومش هينفع اعمل العرض معاها هى
كيوهيون:طيب بطلى عياط
سلمى1:الفرقة هتترفض حتى من قبل اما نترسم
(جيهم البنات)
اسراء:مالك يا اونى انتى كويسة
ياسمين:هنعمل اية مع ميرنا
ساره2:ماينفعش حد تانى يطلع الاسيج صح
سلمى1:انا جيباكم علشان نفكر مش تعملوا دوشة
البنات:اسفين
اسراء:اونى مش حافظه اى عرض منفرد
سلمى1:ايييش مفيش حاجة فى دماغى خالص كله لفرق
كيوهيون:طيب مش هينفع
سلمى1:لأ طبعا
ياسمين2:طيب اونى انتى مش حافظة مع اونى سلمى2
سلمى1:وهما هيسمحولى اييييش
ساره2:طيب انتى واونى اسراء
سلمى1:اه صح اسراء اغنية جى
اسراء:لأ
سلمى1:لآ؟؟؟
اسراء:مش هعرف ادى هخاف اواجة الجمهور
سلمى1:ازاى دة
اسراء:انا مش ادربت يا سلمى علية
سلمى(بعصبية):طيب اطلعوا برة حالا مفهوم
ياسمين:اونى
سلمى1:برررة وابعتولى منيرة وسلمى2 حالا ومش عايزة اشوف خلقة حد فيكم
(جيه بومى وسلمى2 وهما خارجين اول لما بومى شاف سلمى1 بتعيط جرى عليها وحضنها)
بومى:سلمى مالك
(طبعا كيونا وشة قلب)
سلمى1:هيونغ مش عارفة هعمل اية بجد انا محتارة
سلمى2:اونى اهدى ارجوكى هنتصرف
(دخل واحد من معدين الحفلة)
الاستف:فرقة شاينى جيرلز
سلمى1:دييه
الاستف:قدامك عرض واحد وتدخلى ارجوكى استعدى
سلمى1:دييه..ارجوك استنى ممكن نغير العرض
الاستف:نعم
سلمى1:نزل تراك موسيقى تانى غير الى معاك
الاستف:بس دة
سلمى1:حصلت حادثة للى كانت هتعرض معايا  ومش هنعرف نعمل الاغنية دى
الاستف:ننزل تراك اية
سلمى1:اغنية توينكل وعايزة مايكين غير بتاعى
الاستف:اتنين ؟؟
سلمى1:الدانسر الى هيطلعوا معايا
الاستف:مين هما
(شاورت سلمى1 على منيرة الى كانت لسة داخلة وسلمى2)
سلمى1:دول..يلا يا بنات ادخلوا غيروا
منيرة:اية فى اية
الاستف:ارجوكى اوعى تسببى اذى لشغلى
سلمى1:ما هو  ما عملتش الى بقولك علية هيحصل اذى لأن العرض كلة هيتلغى
الاستف:طيب
(وخرج من الاوضة)
سلمى1:يلا يا مونى انتى وسلمى2 غيروا
منيرة:سلمى انتى اتجننتى ازاى هنطلع معاكى
سلمى1:اونى احنا عملنا العرض دة قبل كدة مع بعض بس باختلاف انتوا مش هتغنوا الادوار الاساسية
منيرة:بس يا سلمى
سلمى1:ارجوكى اونى مش ترفضوا بليز ساعدونى
منيرة:حاضر
سلمى2:يلا نروح نغير
(وبعد بالظبط خمس دقايق ..بمحاولة البنات بأقصى سرعة قدروا يجهزوا وخرجوا برة الاوضة لقوا انهيوك وسونغمين وكيوهيون وييسونغ وبومى وتغريد وسلمى3 واقفين)
سلمى1:اية فى اية
سونغمين وانهيوك:احيييييييه
منيرة وسلمى2:فى اية
بومى:اية الى انتوا مش لابسينة دة
كيوهيون:سبنى فى بلوتى
ييسونغ:انتوا رايحين فين
(اللبس كا الاتى منيرة وسلمى2 لابسين فستان اسود قصير اوى



وجزمة كعب دهبى

 وشعرهم مغطى ضهرهم ..اما بالنسبة لسلمى1 فالبسة فستان بيك اقصر





من بتاع منيرة وسلمى2 ولابسة كعب اسود ومنزله شعرها

 على ضهرها لكن بما شعرها قصير فما كنش فارق)
كيوهيون:نعم
سلمى1:اية العرض خلص
كيوهيون:اية الى انتى لابساه دة يا ضنايا
تغريد:هار اسود اية دة
ييسونغ:شوفوا العاقلة
تغريد:شكلكم مزز جداا اخروبيتكم اخواتى الحلوين
ييسونغ:تغريد اسكتى -_-
سلمى3:واو مين الى عمل كدة
(منيرة وسلمى2 شاوروا على سلمى1 راح الكل الشباب بصولها بعصبية)
كيوهيون:هو انتى هتبيعى جسمك -_- اية اللبس دة يعنى
(سلمى1 اتعصبت وكانت هتمد ايديها بس مسكت نفسها)
سلمى1:وضحوا انا عملت  اية
منيرة:هى الى حطت لينا الميك اب
سلمى2:اه علشان الاستايلست كانت مشغولة
(ومشيت سلمى1 وسابتهم)
ييسونغ:انتى غبى
كيوهيون:يعنى دة لبس تخرج بية قدام الناس
منيرة:هى ذنبها اية الاستايلست كانت جايبة كل الهدوم بالشكل ده
كيوهيون:اوف
تغريد:مش هتخلصوا انتوا الاتنين وتروحوا وراها
منيرة:اه يلا بينا يا سلمولة...ٍسلمولة؟؟
(جيهم يبصوا مالقوش ولا سلمى2 ولا انهيوك)
تغريد:ههههههه
سلمى3:احيييييييه
بومى:انا هاروح لسلومتى
ييسونغ:-_- خدنى معاك
سونغمين:منيرة ممكن اتكلم معاكى

منيرة:بس انا
(سونغمين وشة احمر وبص لمنيرة بعصبية)
سونغمين:بقولك عايزة اقولك على حاجة
منيرة:هو انا قولت حاجة جاية وراك اهو
سونغمين:يلا
(ومشيوا وسابوا سلمى3 وكيوهيون واقفين...عند سلمى2)
انهيوك:اية دة بقى ممكن افهم
سلمى2:الفستان
انهيوك:اه
سلمى2:دة كان الحاجة الوحيدة الى موجودة تناسب العرض
انهيوك:يبقى مش شرط تطلعى
سلمى2:اوبا ما تبقاش كدة
انهيوك:كدة ازاى يعنى
سلمى2:بطل زعيق
انهيوك:انا حر
سلمى2:اوبا عايزنى مش اساعد البنات يعنى
انهيوك:اه ياريت يبقى احسن
سلمى2:طيب ما بالمرة اقعد فى البيت
انهيوك:اه موافق
سلمى2:اوبا انا ماشية
انهيوك:سلمى بجد ما تعصبنيش عليكى
سلمى2:انت  لية كدة
(انهيوك مسك ايد سلمى2 جامد)
سلمى2:اوبا سيب ايدى
انهيوك:ما تدنيش ضهرك تانى وانا بكلمك وتمشى
سلمى2:اوبا انت بتوجعنى
(انهيوك ساب ايد سلمى2 ...وسلمى2 مشيت وسابتة)
(عند منيرة وسونغمين)
سونغمين:اية  الى انتى لابساه دة
منيرة:الفستان الى حددتة الاستايلست
سونغمين:يعنى عادى هتطلعى بية قدام الناس


منيرة:هو انا الى اشتريتة
سونغمين:انا مش بحب كدة
منيرة:مش بتحب اية
سونغمين:مش بحب حبيبتى تلبس الهدوم دى قدام الناس
منيرة:اية
سونغمين:زى ما سمعتى
منيرة:بس
سونغمين:مفيش بس دى اخر مرة مفهوم
منيرة:حبيبتك
سونغمني:اه فى عندك اعتراض
منيرة:لا
سونغمين:يلا روحى واول لما تخصلى غيرى على طول
منيرة:حاضر ^^
(وجريت منيرة بسرعة وعندى سلمى1 وييسونغ وبومى وسلمى3)
سلمى3:كيوهيون اوبا تقريبا مشى
سلمى1:ما يخصنيش
ييسونغ:سلمى 1 ممكن....
(جت سلمى2 وهى بتعيط)



سلمى1:مالك يا قلبى
سلمى2:اتخانقت انا وانهيوك
سلمى1:لية
سلمى2:علشان الفستان
سلمى1:ادخلى يا سلمى جوة الاوضة
سلمى2:لأ  طبعا يلا
سلمى1:مش عايزة مشاكل
(جت منيرة وهى فرحانة وعمالة بتنط)
سلمى1:هبلة
منيرة:ماشى
سلمى1:دى سكتت
منيرة:مالها دى
سلمى2:مليش
الطاقم:فرقة شاينى جيرلز على الاستيج
سلمى1:فايتينغ
سلمى2 ومنيرة:فايتينغ
ييسونغ وبومى:جود لاك يا سلمى
(الاتنين بصوا لبعض..ومنيرة وسلمى2 وسلمى3 فطسوا من كتر الضحك وسلمى1 وشها احمر وجريت)
منيرة:استنى  يا بت انتى
(طلع التلت بنات على الاستيج فى المستشفى كانت ميرنا وساره1 ودينا ونسمة قاعدين بيتفرجوا عليهم من الفون)
ميرنا:اونى طلعت لوحدها اعععع
دينا:ما خلاص يا بت اتهدى  الحمد الله انها هى ومونى وسلمى كانوا بيعملوا العرض دة كتير بس ربنا يستر
ساره1:يارب
(وفى نص العرض  كيوهيون رجع تانى  ووقف فى الكواليس مع ييسونغ وبومى)
ييسونغ:سلمى3 قالت انك مشيت
كيوهيون:ما انا مشيت فعلا
بومى:اية الى رجعك
كيوهيون:انا حر
بومى :صحيح فكرتنى
(وضرب كيوهيون بالبوكس ووقع كيوهيون على الارض)
بومى:لو انت عايز تفضل مع سلمى1 يبقى لازم تحترمها لو قليت منها تانى الضربة دى مش هتكفيك
ييسونغ:انت ازاى تعمل كدة
بومى:سلمى1 دى حبى الاول وانا اتنازلت عنها...
(فى الوقت دة كانت سلمى1 ومنيرة وسلمى2 كانوا خلصوا العرض وخارجين وسمعوا الكلام دة)
ييسونغ:سلمى
(بص كيوهيون وبومى ناحية سلمى1)



بومى:سلمى انا مش..
(جية لى سومان بعصبية وضرب سلمى1 على وشها)
لى سومان:اية الى انتى عملتية دى ممكن افهم بسببك تهورك دة الاغنية الى كانت معمولة ليكم اتلغت وبما انك عريفة اوى كدة وعرفتى تخرجى عرض كامل علشان قرايبك ما تكتبى انتى اغنية ظهوركم بالمرة
منيرة:انت مش فاهم حاجة
لى سومان:لما اوجهلك كلام ابقى اتكلمى
(بومى كان رايح يضرب لى سومان)
سلمى1:انت هتاخد كل حاجة بدراعك





لى سومان:اتصرفى بقى يا عبقرية  وورينى هتعملوا اية واغنية ظهوركم هتتأجل شوية  اه وبما ان ليكم البوم (بلهجه ساخرة) عايزك بقى اية تورينى قدرتك الرائعة فى التأليف  وفى خلال يومين الاغنية تجيلى كاملة ولو مجتش ما اشوفش وشك ولا انتى ولا فرقتك فى الشركة واليومين دول تعتبروهم اجازة ليكم كلكم (وبص لمنيرة وسلمى2) والانسة ميرنا ليها كلام معايا
سلمى1:عرض تو بى ام انا السبب فيه وبرضة انا الى قولت لمنيرة وسلمى يطلعوا معايا على المسرح
لى سومان:خلاص بقى يا استاذة بقيتى حضرتك المسؤلة ..بعد بكرة لو مجتليش  الاغنية مش عايز اشوف وشكم تانى فى شركتى


ستوووووب الشابتر خلص

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة