Fans Love (6)

حب المعجبين البارت السادس







انهيوك:سلمى انا معجب بيكى
سلمى2 :معجب بيا انا

(قرب منها انهيوك وادها بوبو )

سلمى1:اونى تغريد
(تغريد شافت المنظر دة وعنيها بدأت تدمع..انهيوك ابتدى يبعد عن سلمى2
وابتسم )



انهيوك:هشوفك بكرة انيو
(وطلع وسابها وبعد دقيقة بالظبط سلمى2 طلعت هى كمان وهى متنحة..أول لما سلمى2طلعت تغريد وقعت على الارض وبدأت تعيط جامد وبحرقة )





سلمى1:اونى اهدى ارجوكى ما تعمليش فى نفسك كدة اهدى بطلى عياط ارجوكى
(وبدأت سلمى1 تعيط هى كمان)
تغريد:يارتنى ما حبيتة
سلمى1:ياربى اونى انتى ماكنتيش عارفة ان دة  هيحصل..ارجوكى بطلى عياط
(تغريد حاولت تقوم تقف وسلمى1 ساندتها ومرة واحدة راحت واقعة فى الارض زى الجثة


 سلمى1 شافت تغريد كدة وصرخت وقتها كان كيوهيون ولى تووك وييسونغ  كانوا بيجيبوا حاجات وراجعين ولما شافوا سلمى1 بتصرخ جريوا عليها)


سلمى1:اونى ..اونى (وعين سلمى1 مركزة عليها ونفسها ابتدى  يبقى بسرعة مش عارفة تاخدة وصل الشباب ليهم لقوا سلمى1 قاعدة جنب تغريد عماله تزق فيها وبتحاول تقومها)
لى تووك:اية الى حصل هنا
سلمى1:اونى اونى قومى
(لى تووك قرب منها وشال تغريد وقتها سلمى1 صرخت)



سلمى1:اوعى تسيبينى يا غبية مش هينفع
لى تووك:كيوهيون هات سلمى1 وانت يا ييسونغ شغل العربية  بسرعة
(كيوهيون شد سلمى1 من اديها وراحوا على العربية سلمى1 وتغريد وكيوهيون قعدوا ورا وسلمى1 عمالة تخبط فى تغريد الى كأنها راحت فى عالم تانى)
كيوهيون:سلمى اهدى
سلمى1(وهى فى حالة ذهول):مونى ممكن تكلمها
(فى البيت)
ايثار:هما ماجوش لية
منيرة:اه معرفش لية انا كدة ابتديت اقلق يا بنات
سلمى2:وانا
(ومرة واحدة تليفون منيرة رن)
منيرة:اهى سلمى1 بتتصلى اهى يا بنات...ايوة يا سلمى انتوا اتأخرتوا ليه يا حبيبتى
كيوهيون:انا كيوهيون
منيرة:انت بتتكلم من تليفون سلمى ليه
كيوهيون:تغريد اغمى عليها واحنا بننقل تغريد حاليا المستشفى  انا ولى تووك وييسونغ
منيرة:تغريد (منيرة دمعت) طيب ثوانى وجاية ابعتلى بس عنوان المستشفى الى هتروحوها سلمى1 عاملة اية
كيوهيون:تعالى يا منيرة الاول
(وقفلت منيرة التليفون)


انتصار:اية الى حصل يا مونى
منيرة:تغريد وسلمى1 فى المستشفى
دينا:اية الى حصل ليهم
منيرة:تغريد اغمى عليها ومعرفش سلمى1 اية الى جرالها وكيوهيون وييسونغ ولى تووك نقلوا تغريد  المستشفى
(فى المستشفى اخدوا تغريد يكشفوا عليها وسلمى1 قاعدة متنحة )

سلمى1:تيتو لازم تقومى تيتو لازم تقومى
كيوهيون:ياااه سلمى فوقى
سلمى1:تيتو لازم تفوق يا اوبا مينفعش يحصل لتغريد حاجة
لى تووك:دة مجرد تعب بس مش اكتر مش تخافى ماشى
(جية ييسونغ من وراهم انا دفعت تكاليف حجز الاوضة للنهاردة وبكرة علشان لو تغريد تبات فيها..وبعد شوية منيرة ودينا وساره1 جيهم..دينا اول لما دخلت جريت على سلمى1)
دينا:سلمى اهدى يا حبيبتى اهدى
منيرة:تغريد فين
لى تووك:جوة فى الاوضة الدكتور كشف عليها واداها حقنة منومة وقال بس هى محتاجة تريح اعصابها
منيرة(وهى حابسه دموعها):الحمد الله (وبعدين راحت على سلمى1 وحضنتها وابتدت تطبطب عليها)
منيرة :شششششش ما تخافيش كل حاجة هتبقى كويس وتغريد هتفوق ها مش تخافى  تغريد هترجع تانى البيت
(جية الدكتور )
الدكتور:مين ولى امر المريضة
منيرة:انا
الدكتور:طب عاوزك ثوانى فى مكتبى
منيرة:حاضر
(سابت منيرة سلمى1 واخدت ساره1 معاها ودينا قعدت جنب سلمى1 وهى مذهولة وبتحاول تفوق نفسها )


دينا:انتى خايفة لية مش انا جنبك..انا بوعدك انى مش هسيبك يبقى مش تخافى ها  ^_^ انا بحبك با بطتى الصغننة انا معاكى وهو شوية تعب وتغريد هترجع تانى لينا ماشى وكمان انا  المسئولة عنك دايما وانا الى هحميكى
(بصتلها سلمى1 وابتسمت ابتسامة عريضة حست فعلا بالامان )
Flash back 5 years ago
يوم الحادثة الى مات فيها اهل البنات كانوا راجعين من اسكندرية ودينا الوحيدة الى كانت معاهم كانوا راجعين بيهزروا وفجأة العربية اتقلبت بيهم ابو سلمى1 قدر يخرج من العربية والباقى تقريبا كان مات وهو كان مصاب جامد ودينا علشان كانت قاعدة بين امها وام سلمى1 هما الاتنين حموها وحافظوا على ثباتها فعشان كدة دينا ما اتضرررتش جامد.. ابو سلمى1 حاول يدور على اى حد لكن سمع صوت دينا وهى بتعيط رجع ليها وخرجها من العربية بصعوبة ودة سبب ان جروحة تنزف بزيادة
ابو سلمى1:دينا..ارجعى البيت وروحى لسلمى1 وخدى بالك منها واهتمى بيها اوعى تسيبيها فى يوم من الايام يا دينا عايزك تكونى انتى ابوها بدالى ماشى عايزك  تحميها يا بنتى
(وبعدين لقط انفاسة الاخيرة)
دينا:عمو عمو فوق اوعى تموت ما ينفعش تموت يا عمو
(وقعدت دينا تعيط وبعد تلت ساعات جت عربية معدية وشافت الحدثة وودوهم المستشفى طبعا لما راحوا كانوا ماتوا ساعتها سلمى1 قعدت مصدومة برضة على الارض راحت دينا رايحلها وحضنتها )
دينا:انتى خايفة لية مش انا جنبك..انا وعدتك انى مش هسيبك يبقى مش تخافى ها  ^_^ انا بحبك با بطتى الصغننة انا معاكى وهو شوية تعب وبابا وعمو  هيرجعوا  تانى لينا ماشى وكمان انا  المسئولة عنك دايما وانا الى هحميكى
سلمى1:يعنى مش هتسيبنى
دينا:لا ابدا ^_^
End Flash back
(كأن الكلمات دى كانت سحر على سلمى1 وشوية ونامت فى حضن دينا..دينا بعدتها شوية ونيمتها على كتفها...شوية ومنيرة جت)
منيرة:عندها ارهاق وارق الدكتور بيقول نسيبها هنا لبكرة ومش نفضل بايتين معاها
ساره1:يعنى لازم نروح
دينا:طيب تعالى يا ساره ساعدينى اشيل البت دى مش عايزة اصحيها
ييسونغ:انا هشيهلها
(وقرب من سلمى 1 وشالها وراح عند العربية وركبوا كلهم العربيات وعند البيت ييسونغ نزل من العربية وجية يشيل سلمى1 كان كيوهيون سبقة وشالها هو وطلع بيها البيت )
اسراء:هى اونى مالها
ديما:سلمى كويسه يا مونى
سلمى2:اومااه سلمونتى مالها
ساره1:اهدوا يا بنات على منيرة شوية..سلمى1 نايمة بس مش اكتر
انتصار:طيب واونى تغريد كويسة
ساره1:اها عندها ارق شوية و ارهاق وهتبات النهاردة فى المستشفى وهترجع بكرة مش تخافوا
(فى اوضة سلمى1 بعد اما كيوهيون حط سلمى1 على سريرها سمع سلمى1 وهى بتنادى على حد قرب منها)
سلمى1:بومى  استنى شوية ما تمشيش خليك معايا ارجوك
(كيوهيون اتنرفز وقفش وخرج من الاوضة بسرعة وقفل الباب)
دينا:شكرا ليك
كيوهيون(بقرف):كلمولها بومى دة علشان هى عماله تنادى عليه جوة
(دينا وشها احمر جامد وعنيها دمعت دمعة صغيرة كدة وبعدين ابتسمت بسرعة ومسحت عنيها)
دينا:بومى دة ابن عمى اخو سلمى1 التؤام مات من 8 سنين فمش عشان انها مقربة من بومى دة يبقى بتنادى عليه دة بس يادوبك بيفكرها بية
(وسابتة ودخلت  اوضه سلمى 1وكيوهيون وقف متنح لغاية اما لى تووك نادى عليه)

لى تووك:ياااه كيوهيون يلا علشان نمشى
كيوهيون:ها جاى اهو يا هيونج
منيرة:يلا ادخلوا يا بنات ناموا مش تقلقوا على تغريد ولا سلمى1 وناموا على طول علشان لما تغريد تيجى بكرة نبقى فايقين
البنات:حاضر
ساره1 ومنيرة:شكرا لكل الى عملتوه النهاردة
لى تووك:لا شكر على واجب
ييسونغ:انتوا زى اخواتنا ^_^
منيرة:شكرا
(كيوهيون كان واقف مش على بعضة  عمال يفتكر كلام دينا)
دينا:بومى دة ابن عمى اخو سلمى1 التؤام مات من 8 سنين...دة بس يادوبك بيفكرها بيه معتبراه اخوها
كيوهيون:ايييش غبى غبى


(كله بصلة)
كيوهيون:يلا نمشى
(ومشي الشباب والبنات دخلوا يعملوا نفسهم نايمين فاليوم دة كان كئيب بما فيه الكفاية..فى بيت السوبر جونيور..كله كان نايم ما عدا كيوهيون الى قاعد فى الصالة..وشوية وخرج ييسونغ من الاوضة)
ييسونغ:مالك يا بنى قاعد هنا لية
كيوهيون:هيونغ انت صاحى
ييسونغ:اه عطشان
كيوهيون:طيب روح اشرب
ييسونغ:مالك مسهر ليه
كيوهيون:اصلى كنت ظالم سلمى1 اوى
ييسونغ(تنح وفاق لما سمع اسم سلمى1 ):اية  مش فاهمك يعنى
كيوهيون:هى مش فى دماغها بومى دة اساسا ولا بتحبة
ييسونغ:مش فاهمك
كيوهيون:بعد اما دخلت سلمى1 الاوضة سمعتها عمالة تقول بومى بومى وتقولة ما يمشيش رحت  قولت لقريبتها دى انها تكلم بومى ابن السيد لى يطلعلها قالتلى انها قصدها على اخوها التؤام الى مات من 8 سنين وانها متعقلة ب بومى ابن السيد لى لأنهم كانوا اصحاب تقريبا
ييسونغ: بجد
كيوهيون:اه وبجد انا متضايق اوى من نفسى اووف بجد كنت ظالمها اوى وبعاملها وحش لازم اعتذرلها بس بطريقة غير مباشرة وانا هعرف ازاى اعمل كدة
ييسونغ : طيب :\
كيوهيون:اتصدق انا ارتحت لما حكتلك يا هيونج انا هادخل انام انا ..مش هتدخل
ييسونغ:لأ انا قاعد شوية
كيوهيون:طيب
(دخل كيوهيون ينام[عيل بارد صحيح] قعد ييسونغ وهو بيفكر فى الى يعمله مع سلمى1...فى شقة البنات تحديدا فى اوضة سلمى1 كانت دينا جايبة كرسى وحطاه جنب سرير سلمى1 ونايمة عليه سلمى1 شوية وفتحت عنيها)
سلمى1(بضعف):اونى انتى مش نايمة فى اوضتك ليه
دينا:انتى كويسة يا حبيبتى
سلمى1:اه يا اونى بقيت احسن ..تغريد فين
دينا:فى المستشفى وبكرة هنروح نجيبها انتى بس مش تشغلى نفسك يا قلبى هى هتبقى كويسه
سلمى1:طيب الحمد الله يا اونى..ٍما تيجى تنامى جنبى بدل ما انتى نايمة على الكرسى دة
دينا:هههههه ماشى

(وقامت دينا ونامت جنب سلمى1 وحضنتها)


سلمى1:عارفة يا اونى
دينا:ها
سلمى1:لو انتى كنتى بتحبى كيوهيون انا كان ممكن اموت
دينا:ها تموتى ؟
سلمى1:اه كنت هنتحر تخيلى كدة انتى لو بتحبية زى ما تغريد بتحب انهيوك وانا بحبه زى ما سلمى2 بتحب انهيوك برضة كنت هعمل اية اكيد هنتحر لأنى مش هقدر اشوفك زعلانة مش هستحمل يا اونى انتى بالذات لأ انتى هى بابا فأزاى انا هقدر اتخلى عن بابا تانى
دينا:مش تقولى كدة يا قلبى(دينا دمعت)
سلمى1:اونى انا بحبك اوى شكرا على وجودك فى حياتى
دينا:شكرا انك جيتى يا قلبى
سلمى1:وحشنى بومى اوى
(وقتها الصمت بقى سيد الموقف مفيش غير صوت شهقات مكتومة تانى يوم البيت كله صحى بملل ومفيش نشاط خالص)
منيرة:انا مش قادرة احضر الفطار
البنات:اساسا احنا مش قادرين ناكل
منيرة:طيب
ساره1:انا هاروح الشركة دلوقتى يا منيرة..يلا يا سدين انزلى روحى الشركة علشان مش تتأخرى اول يوم
 دينا:منيرة  مش هنروح نجيب تغريد
منيرة:لا شوية تكون فاقت على 11 ننزل
دينا:اوكى طيب انا هخلى سارة توصلنى المستشفى واروح اقعد مع تغريد
منيرة:ماشى يا دينا
 (ونزل البنات   ..وبعد شوية سلمى1 صحيت)
سلمى1:هى دينا فين يا مونى
انتصار:راحت المستشفى لتغريد
سلمى1:طيب
منيرة:انتى مش هتتدربى انتى والبنات
سلمى1:تدريب اية
منيرة:روحى يلا ادربى انتى والبنات وخدى معاكى سلمى2 تتدرب علشان تفك جسمها شوية وبليل نبقى نتمرن سوا
اسراء:يا اونى مش ضرورى نطمن على اونى تغريد الاول
منيره(بابتسامة ضعيفة كدة):مش تقلقوا تغريد قوية والنهاردة هتكون احسن بس خدوا بالكم انت من تدريباتكم
(شوية وانهيوك رن جرس الباب..سلمى2 راحت فتحتله)
انهيوك:انا سمعت بالى حصل لتغريد النهاردة ابقى عرفينى وانتوا راحين ليها المستشفى وانا اوصلك ليها
سلمى1(اتعصبت):ابعد عنها ومش تشوفها خالص فاهم
منيرة:اهدى يا سلمى
سلمى1:فاهم لو قربت منها هعمل فيك اية اختى لو حصلها حاجة صدقنى انا هدمرك(وبصت للبنات بعصبية )..الى هيتنيل يتدرب يدخل على الاوضة خلال  دقيقة واحدة مفهوم
(ودخلت اوضة التدريب ورزعت الباب..سلمى2 وشها احمر وعنيها بدأت  تدمع)
منيرة:معلش يا انهيوك شى بس سلمى1 مش طايقة نفسها بس بسبب الى حصل لتغريد وعمالة بتزعق فينا من الصبح اسفة
انهيوك لأ عادى ولا يهمك يا منيرة
منيرة:سلكولة ما تعيطيش
(اسراء وياسيمن وميرنا سلمى3 و ساره2 قاموا ودخلوا اوضة التدريب)
منيرة:هتقفش فيكم فا استحملوا
انهيوك:انا هامشى دلوقتى يا سلمى اشوفك بليل
سلمى2:اراسو اوبا
(فى اوضه التدريب)
سلمى1:يااااه ياسمين بتعملى لية الخطوة غلط ركزى ..وانتى يا اسراء مفيش روح ليه عايزة افهم..سلمى3 انتى بتتباهى بقدراتك يعنى الاغنية دى حماس وباور ليه بتعملية بضعف ..ميرنا مش عارفة ترجعى رجلك لورة دة سهله يعنى اية الاقرف دة..وانتى يا ساره لية مش بتعلى صوتك انتى شايفة انهم مش بيعلوا صوتهم اية الغباء دة وسلمى2 دة رقص بذمتك اصلا
(البنات بصوا لبعض ووشهم احمر وبعدين ضغطوا على نفسهم وكملوا...بعد تلت ساعات شغل)
سلمى1:خدوا راحة وارجعوا
(البنات كلهم خرجوا ووشهم احمر ومش طايقين حاجة..اما سلمى1 فضلت فى الاوضة وعلت الموسيقى وابتدت ترقص بعصبية)
ايثار:احنا مش هنخرجها من الاوضة تاكل وتاخد بريك
ديما:هى كدة شوية وهتقع على الارض وتخرج تعبانة وتريح شوية وبعدين هتفوق
نسمة:معلش يا بنات
ياسمين:احنا مقدرين الموقف الى هى فيه
ميرنا:هى شوية وهتبقى كويسه ان شاء الله
ساره2:بنات يلا ندخل تانى علشان مش نسيبها لوحدها
سلمى3:اه وحتى نجبرها تخرج معانا
ديما:احسن حل
انتصار:سلمى1 عصبيه واكيد هتشتم تانى..بس غلبانة والله
البنات:عارفين
(دخلوا تانى ارض المعركة وسلمى1 عمالة بتشتم وتزعق فيهم وبعد ساعتين كمان كلهم خرجوا من الاوضة)
ديما:منيرة دخلت تلبس هتروح تجيب تغريد دلوقتى
سلمى1:اراسو ادينى ربع ساعة
انتصار:انا جاية معاكوا انا وايثار
منيرة:طب ماشى
اسراء:انا هاخد بالى من البيت انا وديما عقبال اما تيجو
منيرة:سلمى2 ما تنزليش من البيت  ومش تتصلى بانهيوك بليز يجيلنا المستشفى احنا هنتصرف
(وفجأة الجرس رن)
منيرة:روحى شوفى مين يا ساره2
ساره2:حاضر
(وراحت فتحت الباب لقت كيوهيون ولى تووك قدام الباب)
لى تووك:يلا نروح المستشفى لتغريد
منيرة:اها طيب بس اتفضلوا بس ثوانى سلمى1 بتغير
لى تووك:اراسو
(دخل الولدين قعدوا )
سلمى3:تحبوا تشربوا اية
لى تووك:لا بلاش سلمى1 كانت عاملة عصير شطة محترم المرة الى فاتت
كيوهيون:انت مش شربت علشان تتكلم
منيرة:ههههههه هى كدة بتحب تلعب على طول
(شوية وسلمى1 خرجت)

لى تووك:يلا ننزل بقى



ستووووووووووووب الشابتر خلص

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة